torsdag 10 november 2011

Glöm inte bort våra småfåglar....

Inatt har det varit kallt -1grad. Vintern är på väg även om vi vill stanna kvar med det här underbara höstdagarna. Våra småfåglar behöver äta uppnsig för att klara kylan. Vi har för en gång skull fått upp fågelbordet och det är flitigt besökt. Jag är lite bekymrad bara, de sprätter ut maten så att det ligger fågelfrö på altanen. Inte för att det blir skräpigt det struntar jag i. Men för att jag bävar för att få andra besökare inte de där små utan modellen större som etablerade sig i vårt förråd förra vintern usch och fy.
Vad ska man göra? Får väl brottas med ett problem i taget, man kan ju inte motstå småfåglarna.
Idag kommer att bli en fantastisk dag , klar hög fin luft och sol. Det ger mig positiv energi så det får bli en tur upp på Åsen och plocka lite ris till mina kransar, jag vet en som blir lycklig när hon får följa med. Kvällen tillbringar vi med goda vänner. Gubbarna bastar och vi damer förbereder bl.a för morgondagens loppis , vi ses på viktor Ewaldsväg vid infarten till Willab imorgon 10-14 ha en bra dag och var rädda om er , kör försiktigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar