måndag 28 november 2011

efter stormen .....




I Båstad har vi julmarknad på lördagen, mer som en långlördag vilket jag kan tycka är synd. Jag tycker att julmarknad ska vara ett evenemang för sig självt. I vilket fall så var det ett rätt val detta året, dagen före stormen. Skapligt väder även om man kunde önska lite snö och kyla för stämningen skull. Söndagen hade vi planerat att besöka Ängelholm och Helsingborgs marknader.Det fick bli Väla för oss, ja för många andra också kan jag meddela. Det blev en trevlig dag trots allt. Vi satsar på nästa helg i Helsingborg.  Fredagen var det fullt upp med förberedelser. Tur att man har en hjälpreda, väldigt intresserad,när hon blir trött så tar hon sig en lur i min bordsdekoration som blivit hennes nya säng . jättemysigt. Söt är hon så det är ju rätt svårt att bli irriterad på henne, hon får ha den till säng tycker jag.
På lördagen var det dags att sälja mina skapelser.Kransar, bordsdekorationer, hyacinter och Amaryllis, mossa var populärt,man fick fylla en treliters för tjugo kronor, både vit och grön. Många stannade till och värmde sig över min fina vedgrill.Till helgen kommer jag tillbaka, vet bara inte riktigt vart jag ska stå. Mariatorget vid kyrkan eller Sparatorget där det finns en blomsterhandlare, känsligt man vill ju inte stöta sig med någon.Mina fina mossstolar kan man beställa, har du en gammal stol så klär jag den till dig, jättefint och välkomnande att ha viv entren, Finns att beskåda på Visage där jag också har en del av mina saker från livingandroom i fönstret. Tack alla som besökt mig på torget, kom gärna med åsikter om vart ni tycker jag ska stå. kolla i  på livingandroom julklappar sista beställning 14 dec. Bara mejla mig eller ring. Tänk på at du får automatiskt en månads kredit, kan vara skönt när det börjar sina i plånboken.ha en bra dag och var rädda om er där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar